Cont
SCEC 2023

Regulamente ape deschise

 
   

 

 

 

 

 

CUPRINS

PARTEA A TREIA :

REGULI INOT IN APE DESCHISE

PARTEA A TREIA : INOT IN APE LIBERE ............................................................................................................................................................... 108

1        CAMPIONATE MONDIALE SI JOCURI OLIMPICE ......................................................................................................................................... 108

2        OFICIALI ................................................................................................................................................................................................................. 109

3        INDATORIRILE OFICIALILOR ........................................................................................................................................................................... 109

4        STARTUL .................................................................................................................................................................................................................. 112

5        CURSA ...................................................................................................................................................................................................................... 113 6FINALUL CURSEI ................................................................................................................................................................................................... 114

7        COSTUME DE INOT &TEHNOLOGIE .................................................................................................................................................................. 115

8        FACILITATI SI ECHIPAMENTE PENTRU INOT IN APE DESCHISE .............................................................................................................. 115

9        IDENTIFICAREA  COMPETITORILOR IN TIMPUL CURSEI ......................................................................................................................... 122

10      REGULI DE SIGURANTA PENTRU INOTUL IN APE DESCHISE ................................................................................................................. 122

11      ANEXE ..................................................................................................................................................................................................................... 126

 

PARTEA  A TREIA : REGULI INOT IN APE DECSHISE

 

1                                CAMPIONATE MONDIALE SI JOCURI OLIMPICE

1.1               Înotul în ape deschise este definit ca orice competiție care are loc în râuri, lacuri, oceane ,  canale de apă sau orice alt fel

de apă deschisă( nu in bazin ) .

1.2                              Programul Jocurilor Olimpice

 

Barbati

Femei

10 kilometri

10 kilometri

 

 

1.3                                        Program Campionatelor Mondiale  World Aquatics. 

 

Barbati

Femei

Stafete mixte 

10 kilometri

10 kilometri

N/A

5 kilometri

5 kilometri

N/A

 

 

4x1500 m Stafeta

 

 

1.3.1                               Descrierea unei echipe de stafeta mixta:

 

1.Doi (2) concurenți de sex feminin și doi (2) de sex masculin din aceeași țară

  1. Fiecare concurent trebuie să parcurgă o distanta de 1,5 km.
  2. Concurenții pot înota în orice ordine, dar pot înota o singură dată.
  3. Toate echipele vor porni împreună.
  4. Ordinea de start pe platformă se va face prin tragere la sorți.
  5. Va exista o zonă de schimb de minimum 5 m lungime, de dimensiuni suficiente pentru echipele care concurează.
  6. Schimburile se vor face cu următorul concurent în apă în poziția de start ținând platforma, cu excepția cazului în care se      folosește o platformă de schimb de ștafetă.
  7. Contactul la schimbarea de ștafetă trebuie să fie vizibil. Atingerea, între concurenții care fac schimbul, trebuie să se facă deasupra apei, oriunde între cot și mână, atunci când urmatorul schimb este în apă. . În cazul în care se folosește o platformă de schimb pentru  ștafetă, următorul concurent poate începe cu un plonjon din partea opusă a platformei imediat după ce concurentul care sosește atinge platforma.
  8. Concurenții pot intra în zona de schimb atunci când concurentul anterior se apropie de zonă și pot părăsi apa imediat după încheierea turei lor.

         10.Concurenții care pleacă trebuie să plonjeze din poziția de start alocată echipei lor.

         11.Toți concurenții trebuie să poarte casti de echipă de aceeași culoare și design.

         12.Platformele de schimb pentru ștafetă vor fi folosite pentru toate probele World Aquatics.

 

 

1.4                   Vârsta minimă a înotătorilor care concurează la Jocurile Olimpice și la Campionatele Mondiale de Natație va fi aceeași

cu vârsta minimă pentru Campionatele Mondiale de Inot in ape deschise pentru Juniori:  Baieti si Fete cu varsta minima de 14 ani implinita pana la data de 31 Decembrie al anului competitiei.

1.5                                            Campionatele Mondiale de inot in ape deschise pentru junior World Aquatics

 

1.5.1                             Grupe de varsta

 

Grupele de varsta asa cum rezulta pana  la data de 31 Decembrie a fiecarui an competitional :

 

  • 14-15 ani Baieti si Fete
  • 16-17 ani Baieti si Fete
  • 18-19 ani Baieti si Fete

 

1.5.2                           Probe individuale

 

  • 14-15 ani 5 km Baieti si Fete
  • 16-17 ani 7.5 km Baieti si Fete
  • 18-19 ani 10 km Baieti si Fete

1.5.3                              Echipe de stafeta combinate

 

1.5.3.1                        Distanta

 

 4 x 1500m Combinat

 

1.5.3.2                          Descriera cursei

 

Conform Art: 1.3.1 din Partea a treia

 

1.5.3.3                           Programul Competitiei

 

 

Ziua 1

Ziua 2

Ziua 3

Dimineata

14-15 ani

5 km

18-19 ani

10 km

14-16 ani Stafeta

Dupamiaza

16-17 ani

7.5 km

 

Stafeta Open

 

 

2                          OFICIALII

La competițiile de înot în ape deschise vor fi desemnați următorii oficiali:

-  Un Arbitru Sef (unul pentru fiecare cursă)

-  Arbitri (minim 2, arbitri suplimentari proporțional cu numărul de participanți la cursă)

-  Cronometror șef și 2 cronometrori

-  Judecătorul șef la sosire plus 2 judecători la sosire

-  Ofițer de siguranță

-  Ofițer medical

-  Ofițer de traseu

-  Secretar de cursă

-  Judecători de cursă (unul pentru fiecare concurent), cu excepția evenimentelor cu un traseu de 10 km sau mai puțin

-  Judecători de intoarceri (unul pentru fiecare modificare a traseului)

-  Judecător pe platforma de alimentare (atunci când se folosesc platforme de alimentare)

-  Judecător de ștafetă

-  Starter

-  Crainic

-  Registrator

NOTĂ: Nici un oficial nu poate îndeplini mai mult de un rol simultan. Aceștia își pot asuma un nou rol numai după ce și-au îndeplinit toate obligațiile aferente rolului anterior.

 

3                             INDATORIRILE OFICIALILOR

3.1                              Arbitrul Sef

 

Arbitrul Sef :

 

3.1.1                are control și autoritate deplină asupra tuturor oficialilor, aprobă misiunile acestora și îi instruiește cu privire la toate

caracteristicile speciale sau reglementările legate de competiție. Arbitrul șef va pune în aplicare toate regulile și deciziile World Aquatics și va decide toate chestiunile exceptionale legate de desfășurarea efectivă a competiției si de clasamentul final a căror soluționare finală nu este altfel reglementată  de reguli .

3.1.2           se va asigura că toți oficialii necesari pentru desfășurarea competiției se află la posturile lor respective. Arbitrul șef poate

numi înlocuitori pentru cei care sunt absenți, incapabili să acționeze sau considerați ineficienți și poate numi oficiali suplimentari dacă consideră necesar.

3.1.3          are autoritatea de a interveni în competiție în orice etapă pentru a se asigura că regulile World Aquatics sunt respectate.

3.1.3.1             În cazul unor condiții periculoase care pun în pericol siguranța concurenților și a oficialilor, împreună cu ofițerul de siguranță,

poate opri cursa.

3.1.4                             să judece toate protestele legate de competiția în desfășurare.

.

3.1.5  semnalează concurenților, prin steagul ridicat și fluierul scurt, că startul este iminent și, atunci când este satisfăcut, indică, arătând steagul spre Starter, că poate începe competiția.

3.1.6                  descalifică orice concurent pentru orice încălcare a regulilor pe care o observă personal sau care îi este raportată de către alți oficiali autorizați. Fără a aduce atingere prevederilor părții a treia, articolul 5.3 din prezenta, arbitrul sef poate decide să aplice descalificarea la sfârșitul cursei.

3.1.7  să primească toate rapoartele înainte de începerea cursei și la încheierea cursei de la secretarul de cursă, registratorul, ofițerul de cursă și ofițerul de siguranță pentru a se asigura că toți concurenții sunt contabilizați.

3.1.8             să dea o decizie în cazurile în care deciziile judecătorilor de sosire și timpii înregistrați nu sunt de acord.

 

3.2                  Arbitrii

 

                        Arbitrii :

 

3.2.1             au autoritatea de a interveni în competiție în orice etapă pentru a se asigura că regulile World Aquatics sunt respectate.

 

3.2.2               vordescalifica orice concurent pentru orice încălcare a regulilor pe care o observă personal.

 

3.3                   Starterul

 

3.3.1                                            Starterul va începe cursa în conformitate cu partea a treia, articolul 4, după semnalul arbitrului sef

 

3.4                  Cronometrorul șef

 

                      Cronometrorul șef trebuie:

 

3.4.1               să repartizeze cel puțin doi (2) cronometrori pe pozițiile lor pentru start și sosire.

 

3.4.2               să se asigure că se face o verificare a timpului pentru a permite tuturor persoanelor să-și sincronizeze ceasurile cu ceasurile oficiale de funcționare cu 15 minute înainte de ora de start.

3.4.3               să colecteze de la fiecare cronometror timpul înregistrat pentru fiecare concurent și, dacă este necesar, să inspecteze cronometrele acestora.

3.4.4                                      înregistrează sau examinează timpul oficial pentru fiecare concurent.

 

3.5                    Cronometrorii

 

Cronometrorii vor trebuie :

 

3.5.1                să ia timpul fiecărui concurent/concurenților repartizați. Ceasurile trebuie să aibă capacitate de memorie și de imprimare              și      trebuie să fie certificate ca fiind corecte în mod satisfăcător de către Comitetul de organizare .

3.5.2                să pornească ceasurile la semnalul de start și să oprească ceasurile doar la indicația cronometrorului șef.

3.5.3                                          imediat după fiecare sosire să înregistreze timpul fiecărui concurent și să îl predea cronometrorului șef.

                NOTĂ: Atunci când se utilizează echipament automat de oficializare, se va folosi același număr de cronometre manual

3.6                     Judecătorul-șef sosire 

 

           Judecătorul-șef de sosire trebuie:

 

3.6.1             sa stabileasca pozitia pentru fiecare judecător de sosire.

 

3.6.2                 înregistrează și comunică orice decizie primită de la arbitri în timpul competiției.

 

3.6.3                 să colecteze după cursă, foile cu rezultate semnate de fiecare Judecător de Sosire și să stabilească rezultatul și clasamentul care vor fi trimise direct la Registrator.

3.6.4                                           să confirme fiecărui judecător de cursă barca de escortă și să îi instruiască cu privire la îndatoririle lor.

3.6.5                 să colecteze, după cursă, fișe semnate de fiecare judecător de cursă cu observațiile făcute în timpul cursei, care vor fi trimise direct registratorului.

3.7                    Judecatori  sosire 

                        Judecatorii sosire (doi) vor:

3.7.1                                              Fi  poziționati la  linia de sosire, unde trebuie să aibă în permanență o vedere clară asupra acesteia.

3.7.2               să înregistreze după fiecare sosire locul concurenților în funcție de repartiția dată.

                       NOTĂ: Judecătorii de sosire nu vor acționa ca cronometrori în aceeași probă

3.8                  Judecătorul de cursă

 

         Fiecare judecător de cursă trebuie

 

3.8.1               să fie poziționat într-o ambarcațiune de siguranță de escortă (dacă este cazul), desemnată prin tragere la  sorți înainte de start, astfel încât să poată observa, în orice moment, concurentul repartizat lui.

3.8.2               se va asigura în orice moment că regulile de concurs sunt respectate, încălcările fiind consemnate în scris și raportate arbitrului sef cat mai curand posibil.

3.8.3               are autoritatea  de a cere  unui concurent să părăsească apa la expirarea oricărei limite de timp  decise de către arbitrul sef.

 

3.8.4               se asigură că concurentul repartizat lor nu profită în mod neloial sau nu comite un impediment nesportiv asupra unui alt concurent și, dacă situația o impune, indica unui concurent să mențină distanța față de orice alt concurent.

 

3.9                  Judecătorii de intoarcere

 

         Judecătorii de intoarcere trebuie:

 

3.9.1               să fie poziționați astfel încât să se asigure că toți concurenții execută schimbarile de directiie ale traseului, așa cum sunt indicate în documentele de informare a competiției și așa cum au fost date la briefingul de dinaintea cursei.

3.9.2               să înregistreze orice încălcare a procedurilor de intoarcere pe foile de înregistrare puse la dispoziție, apoi să comunice imediat încălcarea comisă arbitrului sef.

3.9.3                                        imediat după finalizarea evenimentului, să predea foaia de înregistrare semnată Registratorului.

 

3.10                Judecătorul platformei de alimentare sportivi

               Fiecare judecător de pe platforma de alimentare sportivi va fi responsabil de gestionarea activității și activitatea reprezentanților autorizați ai concurenților prezenți pe platformă, în conformitate cu regulile World Aquatics.

3.11              Judecator schimb stafete              

               Judecătorul/judecătorii de ștafetă trebuie să gestioneze activitatea de pe platforma de ștafetă sau din zona de schimbare pentru a se asigura că toate schimbările au loc în conformitate cu regulile prin care concurentul care sosește își termină turul înainte de plecarea următorului concurent.

3.12               Ofițerul de siguranță

 

              Ofițerul de siguranță are următoarele atribuții:

 

3.12.1                                este responsabil în fața arbitrului sef pentru toate aspectele de siguranță legate de desfășurarea competiției.

 

3.12.2                     să verifice dacă întregul traseu, în special zonele de start și de sosire, este sigur, adecvat și liber de orice obstacol.

3.12.3       este responsabil pentru a se asigura că sunt disponibile suficiente ambarcațiuni de siguranță motorizate în timpul competiției, astfel încât să asigure o siguranță deplină pentru ambarcațiunile de siguranță de escortă.

3.12.4 să furnizeze înainte de competiții tuturor concurenților o hartă a mareelor/curenților care să indice în mod clar momentul schimbărilor de maree pe traseu și să arate efectul mareelor sau al curentului asupra unui concurent de-a lungul traseului.

3.12.5       împreună cu ofițerul medical, să îl informeze pe arbitrul sef dacă, în opinia lor, condițiile sunt nepotrivite pentru desfășurarea competiției și să facă recomandări pentru modificarea traseului sau a modului în care se desfășoară competiția.

3.12.6                                       să monitorizeze periodic condițiile de temperatură în timpul cursei.

 

3.13                Ofițerul medical

 

                Ofițerul medical trebuie:

 

3.13.1                                       Sarăspunda în fața arbitrului sef pentru toate aspectele medicale legate de competiție și de concurenți.

 

3.13.2  să informeze unitățile medicale locale cu privire la natura competiției și să se asigure că orice accidentat poate fi evacuat la unitățile medicale cat mai rapid posibil.

3.13.3               împreună cu ofițerul de siguranță, să îl informeze pe arbitrul sef dacă, în opinia lor, condițiile sunt inadecvate pentru desfășurarea competiției și să facă recomandări pentru modificarea traseului sau a modului în care se desfășoară competiția.

3.14                   Ofițerul de traseu

 

                         Ofițerul de traseu trebuie:

 

3.14.1               este responsabil în fața Comitetului de conducere pentru cercetarea corectă a traseului.

 

3.14.2               să se asigure că zonele de start și de sosire sunt marcate corect și că toate echipamentele au fost instalate corect și, dacă este cazul, sunt în stare de funcționare.

3.14.3               să se asigure că toate punctele de schimbare a traseului sunt corect marcate și deservite de personal înainte de începerea competiției.

3.14.4               împreună cu arbitrul și ofițerul de siguranță inspectează traseul și marcajele înainte de începerea competiției.

 

3.14.5               să se asigure că judecătorii de tur sunt pe poziții înainte de începerea competiției și să raporteze acest lucru arbitrului sef.

 

3.15                   Secretarul de cursa

 

  Secretarul de cursă trebuie:

3.15.1               să adune și să pregătească concurenții înainte de fiecare probă și să se asigure că la sosire sunt disponibile facilități de primire adecvate pentru toți concurenții.

3.15.2               să se asigure că fiecare concurent este identificat corect cu numărul de concurs și că toți concurenții au unghiile de la mâini și de la picioare tăiate și nu poartă bijuterii, inclusiv ceasuri.

3.15.3               să se asigure că toți concurenții sunt prezenți, în zona de adunare, la ora necesară înainte de start.

3.15.4               să informeze concurenții și oficialii cu privire la timpul rămas înainte de start, la intervale adecvate, până în ultimele cinci minute, timp în care se vor da avertizari la fiecare minut.

3.15.5              să fie responsabil pentru a se asigura că toate hainele și echipamentele lăsate în zona de start sunt transportate în zona de sosire și păstrate în siguranță.

3.15.6              să se asigure că toți concurenții care părăsesc apa la sosire au echipamentul de bază necesar pentru bunăstarea lor în cazul în care însoțitorii proprii nu sunt prezenți în acel moment.

3.15.7              Secretarul de cursă trebuie să notifice arbitrul șef și registratorul principal despre orice retragere și DNF (Did-Not-Finish).

3.16 Recorder

Registratorul va înregistra retragerile din competiție, va introduce rezultatele pe formularele oficiale și va ține evidența pentru premiile pe echipe, după caz.

4                     Startul

 

4.1                    Toate competițiile în ape deschise vor începe cu toți concurenții purtând o cască de înot aprobată și stând pe o platformă fixă sau în apă la o adâncime suficientă pentru a începe să înoate la semnalul de start.

4.1.1                Când se dă startul de pe o platformă fixă, concurenților li se va atribui o poziție pe platformă, stabilită prin tragere la sorți.

4.1.2                Pentru Jocurile Olimpice, Campionatele Mondiale de Natație și alte competiții World Aquatics, startul se va da de pe o platformă fixă.

4.2                   Secretarul de cursă va informa concurenții și oficialii cu privire la timpul dinaintea startului la intervale adecvate și la intervale de un minut pentru ultimele cinci minute.

4.3                   Atunci când numărul de înscrieri o impune, startul va fi separat în competiții pentru bărbați și femei.

 

4.4                   Linia de start trebuie să fie clar definită fie de aparate suspendate, fie de echipamente detașabile la nivelul apei.

 

4.5                   Arbitrul șef va indica printr-un steag ținut în poziție verticală și sunete  scurte de fluier atunci când startul este iminent și va indica faptul că competiția se află sub autoritatea starterului, arătând steagul spre starter.

 

4.6                  Starterul va fi poziționat astfel încât să fie clar vizibil pentru toți concurenții.

4.6.1.              La comanda starterului "Luati locurile", toți concurenții trebuie să ia o poziție de start imediat în linie cu linia de start, dacă nu se folosește o platformă, sau cu cel puțin un picior în fața platformei.

4.6.2               Starterul va da semnalul de start atunci când consideră că toți concurenții sunt pregătiți.

 

4.7                   Semnalul de start va fi atât sonor cât și vizual.

 

4.8                   Dacă, în opinia arbitrului șef, s-a obținut un avantaj nedrept la start, concurentul vinovat va primi un steag galben sau roșu în conformitate cu partea a treia, articolul 5.3.

4.9                   Toate ambarcațiunile de siguranță de escortă trebuie să fie staționate înainte de start, astfel încât să nu interfereze cu niciun concurent, iar dacă își iau in primire concurentul desemnat trebuie să navigheze astfel încât să nu manevreze printre concurenți.

4.10                 Deși pot lua startul împreună, în toate celelalte privințe, competițiile masculine și feminine vor fi tratate ca evenimente separate.

5                 CURSA

5.1                  Toate competițiile de înot în ape deschise vor fi probe de stil liber și concurenții trebuie să parcurgă întregul traseu, respectând toate balizele de întoarcere și limitele traseului.

5.2                   Judecătorii de cursă vor cere oricarui concurent care, în opinia lor, profită de un avantaj neloial stand in plasa altui concurrent  sau in siajul  ambarcațiunii de escortă, să se îndepărteze.

5.3                    Procedura de descalificare

5.3.1                  Dacă, în opinia arbitrului șef sau a arbitrilor, orice concurent, sau reprezentantul aprobat al concurentului, sau ambarcațiunea de siguranță de escortă, profită de un avantaj prin comiterea unei încălcări a regulilor sau prin contactul intenționat cu un concurent, se va aplica următoarea procedură:

5.3.1.1            Prima abatere:

                    Un steag galben și un indicator  standard cu numărul concurentului vor fi ridicate pentru a indica și a informa pe concurentului că încalcă Regulamentul.

5.3.1.2             A 2-a încălcare:

                    Un steag roșu și un indicator cu numărul concurentului vor fi ridicate de către arbitru (partea a treia, articolul 3.1.6) pentru a indica și pentru a informa concurentul că acesta încalcă pentru a doua oară Regulamentul. Concurentul va fi descalificat.

5.3.2                   Dacă, în opinia unui arbitru, o acțiune a unui concurent sau a unei ambarcațiuni de siguranță de escortă, sau a unui reprezentant aprobat al concurentului este considerată "nesportivă", arbitrul va descalifica imediat concurentul în cauză. Concurentul trebuie să părăsească imediat apa, să fie plasat într-o ambarcațiune de escortă și să nu mai ia parte la cursă.

5.4                 Ambarcațiunile de siguranță de escortă trebuie să manevreze astfel încât să nu obstrucționeze sau să le plaseze direct în fața oricărui concurent și să nu ofere avantaj concurentilor indicand un ritm de cursa sau oferind siaj concurentului.

5.5                 Ambarcațiunea de siguranță de escortă trebuie să încerce să mențină o poziție constantă astfel încât să plaseze concurentul la sau în fața punctului median al ambarcațiunii de siguranță de escortă.

5.6                 Stationatul  pe fund  apei  în timpul cursei nu descalifică un concurent, dar acesta nu poate merge sau sări.

5.7                 Cu excepția părții a treia, articolul 5.6, concurentul nu trebuie să primească sprijin de la niciun obiect fix sau plutitor și nu trebuie să atingă sau să fie atins în mod intenționat de ambarcațiunea de siguranță de escortă sau de echipajul acesteia.

5.7.1                Acordarea de asistență de către un ofițer medical oficial unui concurent aflat aparent în dificultate ar trebui să prevaleze întotdeauna asupra regulilor oficiale de descalificare prin "contact intenționat" cu un concurent (partea a treia, articolul 5.3.1).

5.8                  Pentru cursele în care se folosesc ambarcațiuni de escortă, fiecare ambarcațiune de siguranță de escortă trebuie să conțină: un judecător de cursă, o persoană la alegerea concurentului și echipajul minim necesar pentru a opera ambarcațiunea de siguranță de escortă.

5.8.1               Fiecare ambarcațiune de siguranță de escortă trebuie să afișeze numărul de concurs al concurentului, astfel încât să fie

ușor de văzut de o parte și de alta a ambarcațiunii de siguranță de escortă, precum și steagul național al federației concurentului.

5.9                  Fiecare ambarcațiune de siguranță trebuie să conțină personal de siguranță calificat în mod corespunzător și echipajul minim necesar pentru operarea ambarcațiunii de siguranță.

5.10Niciun concurent nu va fi autorizat să folosească sau să poarte orice dispozitiv care poate fi un ajutor pentru viteza,  rezistența sau flotabilitatea sa. Se poate folosi un singur costum de înot aprobat, ochelari de protecție, maximum două (2) casti, clemă de nas și dopuri de urechi.

5.11Concurenților li se va permite să folosească creme de protectie sau alte substanțe de acest fel, cu condiția ca acestea să nu fie, în opinia arbitrului sef, excesive.

5.12                                               Nu este permisă ajutarea unui concurent de către o altă persoană care intră în apă prin “ pacing “.

5.13Indrumarea și darea de instrucțiuni de către reprezentantul aprobat al concurentului pe platforma de alimentare sau în ambarcațiunea de siguranță de escortă este permisă. Nu este permisă folosirea fluierului.

5.14                Atunci când iau hrană, concurenții pot folosi regula de la partea a treia, articolul 5.6, cu condiția ca regula de la articolul

                5.7 nu este încălcată.

5.15Niciun obiect nu poate fi aruncat de pe platforma de alimentare către concurenți, inclusiv subzistența. Concurenții trebuie să primească hrana direct de la reprezentantul lor cu ajutorul unei prajini de alimentare sau cu mâna. 

5.16                 Lungimea prajinii de alimentare nu trebuie să depășească 5 m atunci când este intinsa. Niciun obiect, frânghie sau sârmă nu poate atârna la capătul stâlpilor de hrănire, cu excepția steagurilor naționale. Este permisă atașarea steagurilor naționale la stâlpul de hrănire, dar nu trebuie să depășească dimensiunea de 30 cm x 20 cm. Steagurile trebuie să fie din material textil, fără margini dure și fără greutăți sau alte elemente adăugate.

5.17                  În toate probele, limitele de timp se vor aplica după cum urmează, începând cu ora de sosire a primilor concurenți:

 

                        - 15 minute pentru fiecare 5 km (sau o parte a acestuia) până la o limită maximă de timp de 120 de minute.

 

5.17.1               Concurenții care nu termină traseul în timpul limită vor fi scoși din apă, cu excepția cazului in care arbitrul șef  permite unui    concurent aflat în afara timpului limită să termine traseul, dar fără a fi eligibil pentru niciun punct sau premiu.

 

5.18                   Abandon de urgență al cursei

 

5.18.1               În caz de abandon de urgență al curselor de 10 km sau mai puțin, cursa va fi reluată de la început în cel mai scurt timp posibil.

5.18.2               În cazurile de abandon de urgență pentru orice cursă mai lungă de 10 km, clasamentul final va fi cel raportat de arbitrul șef.În cazul în care nu au fost parcurse 2 ore din cursă, aceasta va fi reluată de la început în cel mai scurt moment posibil.

 

6                  FINALUL CURSEI

6.1                   Ambarcațiunile de siguranță de escortă ar trebui să fie staționate în apropierea și la intrarea în pâlnia de sosire pentru a se asigura că numai ambarcațiunile de siguranță de escortă autorizate să facă acest lucru intră sau traversează această intrare.

6.2                      Locurile finale vor fi stabilite de către arbitrul șef pe baza raportului judecătorilor de sosire și a înregistrării video de la sosire.

6.3                    Toți concurenții trebuie să înceapă cursa cu un transponder cu microcip la fiecare încheietură. În cazul în care un concurent pierde transponderul, judecătorul de cursă sau alt oficial autorizat, va informa imediat arbitrul șef care va instrui oficialul responsabil de pe apă să elibereze un transponder de înlocuire. Toți concurenții trebuie să termine cursa cu cel puțin un transponder la încheietura mâinii. Orice concurent care termină cursa fără cel puțin un transponder va fi descalificat.

6.4                     Atunci când, la finalul unei competiții de înot în ape deschise, este disponibilă o placă de sosire, concurenții trebuie să atingă placa de sosire pentru a termina cursa. Orice concurent care nu atinge placa de sosire va fi descalificat.

6.5                   Judecătorii de sosire și cronometratorii vor fi plasați astfel încât să poată observa în permanență sosirea. Zona în care sunt plasați trebuie să fie pentru uzul lor exclusiv.

6.6                     Trebuie depuse toate eforturile pentru a se asigura că reprezentantul concurentului poate ajunge din ambarcațiunea de siguranță de escortă pentru a se întâlni cu concurentul în momentul în care acesta părăsește apa.

6.7                         La ieșirea din apă, unii concurenți pot avea nevoie de asistență. Concurenții ar trebui să fie atinși numai dacă manifestă în mod clar o nevoie sau cer asistență.

6.8                       Un membru al echipei medicale ar trebui să inspecteze concurenții la ieșirea din apă. Membrul echipei medicale ar trebui să aiba la dispoziție un scaun, pe care concurentul să se poată așeza în timp ce se face o evaluare.

 

6.9                                           Odată ce membrul medical a dat liber, concurențili pot avea acces la alimente si bauturi .

 

 

 

 

 

 

7                COSTUME DE INOT SI TEHNOLOGIE 

7.1                 Pentru competițiile de înot în ape deschise cu o temperatură a apei de la 18°C și mai mare, costumele de baie (bărbați și femei) nu trebuie să acopere gâtul, nici să depășească umărul, nici să se extindă sub gleznă. Sub rezerva acestor specificații specifice privind forma, costumele de baie pentru competițiile de înot în ape deschise trebuie să respecte, de asemenea, toate celelalte cerințe aplicabile costumelor de baie pentru competițiile în piscină.

7.2                 Pentru competițiile de înot în ape deschise în apă cu o temperatură sub 18°C, utilizarea costumelor de neopren este obligatorie.

Nu este permisă folosirea costumelor de neopren pentru competițiile de înot în ape deschise în apă cu temperatura de 18°C și peste.

7.3                 Costume de neopren

                     Costumele de neopren (atât pentru bărbați, cât și pentru femei) trebuie să acopere complet trunchiul, spatele, umerii și genunchii. Ele nu trebuie să se extindă dincolo de gât, încheieturi și glezne.

7.4                 Proba pe echipe

       Toți concurenții din aceeași echipă trebuie să poarte casti de aceeași culoare, care trebuie să fie, de asemenea, în conformitate

cu prezentul regulament, prima parte, articolul 8.6.

7.12               Tehnologie

        Tehnologia, cum ar fi dronele, urmărirea prin GPS, senzori bio-medici sau dispozitive care înregistrează tensiunea arterială, temperatura corpului, ritmul de bătaie, ritmul de respirație etc. prin intermediul transponderului sunt permise atunci când sunt aprobate de World Aquatics.

                      Tehnologia poate transmite astfel de informații, dar nu poate acționa ca un receptor care oferă informații și avantaje      concurentului, cum ar fi "ochelarii inteligenți", dispozitivele auditive și altele asemenea.

8               FACILITATI SI ECHIPAMENTE PENTRU INOTUL IN APE DESCHISE

8.1                Facilități de înot în ape deschise

8.1.1                         Platforme de start

           Platformele de start trebuie să fie suficient de mari pentru a permite un spațiu de 60 cm pentru fiecare concurent, plus încă 5

m. Fiecare spațiu pentru fiecare concurent trebuie să fie identificat și numerotat cu numărul 1 cel mai îndepărtat de la intrarea pe platformă. Acestea trebuie să aibă o lățime suficientă pentru a permite desfășurarea activităților necesare înainte de start și pentru a susține greutatea concurenților și a oficialilor la start.

8.1.2                        Sosire

8.1.2.2.1          Zona finală de sosire trebuie să fie clar definită cu marcaje de o culoare distinctivă și trebuie să aiba matcata fizic limita traseului.

8.1.2.2.2      Zona care duce la aparatul de sosire trebuie să fie clar marcată prin rânduri de geamanduri care se îngustează pe măsură ce

se apropie de peretele de sosire. Pentru probele World Aquatic, aceste geamanduri trebuie să fie tuburi gonflabile.

8.1.2.2.3          Linia des sosire trebuie să fie clar definită și marcată de perete  vertical.

8.1.2.2.4        Instalatia de la linia de sosire trebuie să fie, dacă este posibil, o placă de sosire cu o lățime de cel puțin 5 metri, fixată, dacă

este necesar, pe dispozitive de plutire, bine fixată pe loc, astfel încât să nu fie mișcată de vânt, de maree sau de forța unui concurent care lovește peretele. Sosirea trebuie să fie filmată și înregistrată de pe fiecare parte și de sus, cu ajutorul unui sistem video cu încetinitorul și cu posibilități de reamintire, inclusiv echipament de cronometrare. Pentru Jocurile Olimpice, Campionatele Mondiale de Natație și alte competiții mondiale de acvatică, acest lucru este obligatoriu.

8.1.3                              Intoarceri si schimbari de directie

 

8.1.3.1           Toate schimbarile de directie/modificările de traseu trebuie să fie clar indicate. Balizele pentru intoarceri  care reprezintă modificări ale traseului trebuie să aibă o culoare diferită de cea a balizelor de orientare. Ori de câte ori este posibil, trebuie să existe o distanță lungă (care să fie aprobată de World Aquatics) de la start până la prima geamandură de viraj pentru a ușura aglomerația la viraj.

8.1.3.2.             O ambarcațiune sau o platformă marcată clar, care conține un judecător de viraj, trebuie să fie poziționată la toate modificările de traseu, astfel încât să nu obstrucționeze vizibilitatea unui concurent asupra virajului.

 

8.1.4                              Platformele de alimentare

                 Platformele de alimentare trebuie să fie de dimensiuni și flotabilitate suficiente pentru funcționarea în siguranță a platformei și a alimentatorilor și oficialilor care operează pe acestea. Este necesar un minim de 60 cm de spațiu liniar pentru fiecare reprezentant al concurentului plus 5 m la fiecare capat și o lățime suficientă pentru a permite depozitarea și pregătirea pentru alimentarea concurenților. Este necesar să existe suficient spațiu pe una sau mai multe platforme pentru a găzdui toate persoanele. Accesul la platformă trebuie să se facă în afara traseului, ori de câte ori este posibil.

8.1.5                                Toate platformele

                Toate platformele de start, platformele de hrănire, platformele de schimb la stafeta , dispozitivele de intoarcere și ambarcațiunile/platformele judecătorilor de intoarcere trebuie să fie bine fixate în poziție și să nu fie miscate depe pozitie de mișcărilor mareelor, vântului sau altor mișcări.

8.1.6                     Caracteristici mediu acvatic de desfasurare a competitiilor. 

8.1.6.1.           Un certificat de conformitate pentru utilizarea locului de desfășurare trebuie să fie eliberat de autoritățile locale competente în materie de sănătate și siguranță. În termeni generali, certificatul trebuie să se refere la puritatea apei și la siguranța fizică din alte considerente.

8.1.6.2                  Adâncimea minimă a apei în orice punct al traseului trebuie să fie de 1,40 metri.

8.1.6.3                Temperatura apei trebuie să fie de minim 16°C și maxim 31°C. Ea trebuie verificată Ziua cursei, cu 2 ore înainte de start, în trei puncte din jurul traseului, la o adâncime de 40 cm. Temperatura agreată va fi media celor trei luate. Acest control ar trebui să se facă în prezența unei comisii formate din următoarele persoane prezente: un arbitru, un membru al comitetului de organizare și un antrenor din echipele prezente desemnat în timpul ședinței tehnice.

8.2                     Echipamentul automat de cronometraj pentru inotul in ape deschise.

                            Operarea  echipamentului automat de cronometraj se face sub supravegherea unor oficiali desemnați. Rezultatele înregistrate de echipamentul automat vor fi folosite pentru a determina câștigătorul, a locului și timpului aplicabil fiecărui concurent, Locul și timpii astfel determinați vor avea prioritate față de deciziile judecătorilor de sosire și ale cronometrorilor. În cazul în care apar defecțiuni ale echipamentului automat sau în cazul în care se indică în mod clar că a avut loc o defecțiune a echipamentului sau că un concurent nu a activat echipamentul, înregistrările judecătorilor și ale cronometrorilor vor fi oficiale.

8.2.1                                  Transpondere cu microcipuri

                          Atunci când echipamentul automat de oficializare este utilizat pentru cronometrarea competițiilor în conformitate cu prezentul regulament, tehnologia transponderului cu microcip capabil să furnizeze timpi intermediari este obligatorie și ar trebui să fie adăugată la echipament. Utilizarea tehnologiei transponderului cu microcip este obligatorie pentru competițiile mondiale WA, la

Campionatele Mondiale WA și la Jocurile Olimpice. Tehnologia de cronometrare cu transponder cu microcip înregistra official timpii avand format cu  zecimi de secundă.

8.2.2                                     Poarta de cronometrare intermediară

       În cazul în care se folosește o poartă de cronometrare intermediară, aceasta va fi amplasată astfel încât să devină parte a traseului general în cadrul liniei de înot a traseului, fără schimbare de traseu  pentru concurenți. Aceasta trebuie să aibă o lățime minimă de 6 m la nivelul apei.

8.3                         Procedura de cronometraj  automat oficial pentru înot în ape deschise

 

8.3.1                      Orice dispozitiv de cronometrare care este actionata de un oficial va fi considerat un cronometru. Astfel de cronometraje manuale trebuie actionate de trei cronometrori numiți sau aprobați de un membrl din țara în cauză. Toate cronometrele trebuie să fie certificate ca fiind precise.  Cronometrarea manuală se înregistrează cu o precizie de 1/10 de secundă. În cazul în care nu se utilizează un echipament automat, timpii manuali oficiali vor fi determinați după cum urmează:

8.3.1.1.1.          Dacă două (2) din cele trei (3) ceasuri înregistrează același timp și al treilea nu este de acord, cele două timpi identice vor fi timpul oficial.

8.3.1.2.             Dacă toate cele trei (3) ceasuri nu sunt de acord, ceasul care înregistrează timpul intermediar va fi timpul oficial.

 

8.3.1.3              Dacă doar două (2) din cele trei (3) ceasuri funcționează, timpul mediu va fi timpul oficial. Atunci când acest calcul are ca rezultat o valoare care este exprimată în sutimi de secundă, ultima cifră va fi eliminată fără rotunjire.

8.3.2              Atunci când echipamentul automat de oficializare nu reușește să înregistreze locul și/sau timpul unuia sau mai multor concurenți într-o anumită cursă:

8.3.2.1             Se inregistreaza toti timpii și clasarile disponibile conform echipamentului automat de oficializare,

8.3.2.2             Se inregistreaza toti timpii și clasarile manuale.

8.3.2.3           Clasamentul  oficial va fi determinat după cum urmează:

-     Un concurent cu un timp și/sau loc obținut cu ajutorul echipamentului automat de oficializare trebuie să își păstreze ordinea relativă în comparație cu ceilalți concurenți care au un timp și/sau loc obținut cu ajutorul echipamentului automat de oficializare în cadrul cursei respective.

-     Unui concurent care nu are un loc determinat cu echipament automat de oficializare i se va stabili locul de către arbitrul sef pe baza înregistrării video a finalului cursei.

-     Un înotător care nu are nici un loc în Echipament automat de oficializare, nici un timp în Echipament automat de oficializare își va stabili ordinea relativă după locul înregistrat de judecătorii de sosire.

 

8.4                   Modalitatea de determinare a calitatii apei pentru inotul în ape deschise

 

8.4.1.               Obiective

 

          Intenția acestor reglementări este de a oferi îndrumări Comitetului de Organizare (CO) al oricărui eveniment de înot în ape

deschise World Aquatics privind aspectele legate de calitatea apei la un loc de competiție sau de antrenament propus.

          În conformitate cu Orientările OMS privind calitatea apei de agrement (2021), aceste Reguli World Aquatics oferă

următoarele detalii:

-              Identificarea contaminanților semnificativi ai apei;

-              Nivelurile de microorganisme specificate;                         - Un model de inspecție sanitară; și

-              O matrice de clasificare combinată pentru a determina caracterul adecvat al unui loc de desfășurare a competiției.

8.4.2.               Notiuni explicative

World Aquatics găzduiește evenimente de înot în ape deschise în largul mării, lacuri, râuri și alte căi navigabile interioare, de obicei pe distanțe de 5 km sau mai mult. Comitetul tehnic de înot în ape deschise (TOWSC), în colaborare cu Comitetul de medicină sportivă (SMC), lucrează pentru a asigura siguranța sportivilor ca prioritate.

În timp ce Regulile de înot în ape deschise abordează o serie de factori de sănătate și siguranță, inclusiv temperatura apei, calitatea apei și alte forme de contaminare sau de pericol pentru apă, aceste orientări se referă în mod specific la calitatea apei, cu un accent deosebit pe organismele indicatoare bacteriene, Enterococci intestinali și Escherichia Coli (E.coli). Aceștia sunt indicatori fiabili ai contaminării fecale provenite de la animale, de la canalizarea umană sau de la efluenți și prezintă cel mai probabil riscul cel mai mare pentru bunăstarea sportivilor.

Înotătorii în ape deschise pot fi expuși la contaminarea cu agenți de origine acvatică prin inhalare, ingestie (înghițire) și prin contact direct cu pielea. Mucoasele sensibile ale ochilor, urechilor, nasului, gurii și ale tractului respirator superior sunt potențiale puncte de intrare a infecției în timpul scufundării prelungite.

Înghițirea unui volum semnificativ de apă contaminată va pune la încercare sistemul gastrointestinal și poate provoca diaree și vărsături. Cu toate acestea, aceste efecte sunt determinate în primul rând de tulpina și concentrația unui microorganism specific, de perioada de expunere și de starea imunitară sau de susceptibilitatea gazdei (înotătorul).

Consecințele pot varia de la simptome gastrointestinale ușoare până la moderate, infecții ale urechilor, nasului și ochilor și, la unele persoane sensibile, boli respiratorii. Cu toate acestea, în majoritatea cazurilor, simptomele sunt tranzitorii și răspund la un tratament medical conservator. Cu toate acestea, pot apărea consecințe medicale mai grave și, prin urmare, un loc de desfășurare a competiției care respectă standardele de siguranță acceptate va minimiza în mod clar riscurile pentru sportiv.

Caracterul adecvat al unui potențial loc de antrenament sau de competiție este determinat de o evaluare combinată a calității microbiene a apei și de un studiu de salubritate. Prima cuantifică bacteriile identificate, în timp ce cea de-a doua implică o inspecție vizuală, identificând alte surse de poluare, cum ar fi scurgerile din canalele de scurgere a apelor pluviale sau scurgerile industriale. Ancheta sanitară ia în considerare, de asemenea, influența modelelor meteorologice, în special a precipitațiilor, și efectul potențial asupra unui loc de desfășurare.

 

8.4.3             Evaluarea contaminantilor bacteriali

Un acord universal a stabilit că enterococii intestinali și E. coli sunt cei mai fiabili indicatori ai contaminării cu fecale în apă. Nivelurile acceptabile ale acestor organisme pentru  înotul în condiții de siguranță sunt în conformitate cu limitele propuse de OMS (2021), Agenția pentru Protecția Mediului din Statele Unite (2017), Agenția Europeană de Mediu (2020), Ministerul Sănătății din Noua Zeelandă (2021) și Consiliul Național de Sănătate și Cercetare din Australia (2017).

Prin urmare, World Aquatics aplică următoarele standarde la locurile de înot în ape deschise, cu o distincție între apele cu maree și apele interioare care țin cont de variabilități precum salinitatea, influența mareelor și distribuția organismelor:cfu = colony forming unit             

Table 1. Bacterial levels for sea and transitional (tidal) waters

 

 

 

Excellent water quality

Good water quality

Unacceptable water quality

Enterococci

(cfu/100mL)

<200

<400

>400

E. coli

(cfu/100mL)

<500

<1000

>1000

Table 2. Bacterial levels for inland waterways 

 

 

 

Excellent water quality

Good water quality

Unacceptable water quality

 

Enterococci

(cfu/100mL)

<100

<200

>200

 

E. coli

(cfu/100mL)

<250

<500

>500

 

8.4.4.               Frecvența analizei apei

Pentru a putea organiza un eveniment de înot în ape deschise, Comitetul de organizare (CO) este obligat să furnizeze Biroului mondial pentru înot în ape deschise un raport autorizat de analiză a calității apei din probele prelevate la locul de desfășurare și apoi din nou la următoarele intervale:

-  Două (2) luni de la competiție

-  Șapte (7) zile înainte de începerea competiției

-  Nu mai mult de 48 de ore înainte de începerea competiției

-  Ziua concursului*

Probele de apă trebuie să fie colectate din trei (3) locuri diferite de pe traseu și analizate la un laborator autorizat. Cel mai slab rezultat trebuie să determine calitatea generală a apei, cu următoarele niveluri de toleranță pentru locurile respective.

*NOTA: Prelevarea de probe în ziua competiției, în ciuda raportării întârziate, va fi utilizată doar atunci când o schimbare în calitatea apei, cauzată de furtuni sau de alți factori imprevizibili, trebuie luată în considerare în cazul apariției unor boli în rândul participanților. Datele rezultate din analiza apei vor ghida tratamentul adecvat.

8.4.4.4.1.         Pentru apele oceanice și apele de tranziție (de maree)

 

-  pH între 6 și 9

-  Enterococi nu mai mult de 100cfu/100mL

-  E. coli nu mai mult de 250cfu/100mL - Absența înfloririi algelor

 

8.4.4.4.2          Pentru apele interioare

 

 

 

           

Prezența florei de alge și a formării de spumă în apele interioare va necesita un test pentru cianobacterii, rezultatele urmând a fi confirmate de către autoritatea sanitară locală competentă. World Aquatics cere o toleranță mai mică de 100 000 de celule/mL.

(Referință: Declarația privind calitatea apei din cadrul World Triathlon 2019)

 

8.4.5                    Controlul sanitar

 

O inspecție sanitară a locului de desfășurare este în primul rând un studiu vizual "subiectiv", care trebuie efectuat cel mai bine de către personal calificat.

Această inspecție indică dacă locul de desfășurare a competiției este potențial susceptibil la contaminare fecală din alte surse. Printre acestea se numără influența identificată de autoritățile sanitare locale, de la fabricile, fermele sau hotelurile din apropiere, precum și influența revărsării apelor pluviale după perioadele de ploi abundente.

În plus, o inspecție vizuală ar trebui să înregistreze zonele de stagnare, claritatea apei, mirosul, dovezile de înflorire a algelor, "spuma" de suprafață sau poluanții vizibili, cum ar fi pelicula sau "pata de ulei". Acestea constituie o "listă de verificare" a factorilor sanitari care trebuie să fie inclusă de către potențiala organizație gazdă în documentul de candidatură la World Aquatics.

În cazul în care există un impact demonstrabil din cauza unor evenimente meteorologice, cum ar fi ploile abundente, documentul de candidatură ar trebui să furnizeze dovezi clare și documentate privind "timpul de curățare" a apei pentru a readuce locul de desfășurare la niveluri acceptabile de organisme indicatoare.

În plus, un studiu vizual al fiecărui loc de desfășurare trebuie să identifice, de asemenea, potențialele pericole, cum ar fi mareele, curenții, resturile generale, buștenii plutitori sau stâncile care ar putea afecta amenajarea unui traseu sau ar putea împiedica sau răni un înotător. Aceste aspecte sesuprapun peste atribuțiile ofițerului  pentru siguranța acvatică, a cărui inspecție are loc în momentul competiției.

Sanitary Inspection Factors

Excellent

Sanitation

Good

Sanitation

Poor

Sanitation

Algal bloom

absent

absent

present

Surface contaminants (e.g. oil)

absent

absent

present

Water clarity

Visibility to 50 cm

cloudy

cloudy

Odour

absent

moderate

present

Weather effects

nil

present but reducing

present

Active aquatic life

present

present

absent

Table 3. Sanitary Inspection Checklist 

 

8.4.6                   Matricea de clasificare a adecvării locației

În îndeplinirea obligațiilor privind sănătatea și siguranța sportivilor, adecvarea fiecărui loc de desfășurare a competiției World Aquatics Open Water Swimming trebuie să fie determinată prin luarea în considerare a trei seturi de date, și anume:

  1. Rezultatele analizei calității apei
  2. Raportul de la control sanitar
  3. Cunoașterea impactului local al condițiilor meteorologice

 

În consecință, World Aquatics propune o matrice de clasificare, după modelul Declarației privind calitatea apei din World Triathlon (2019), pentru a ajuta la determinarea adecvării tuturor locurilor de desfășurare a competițiilor OWS.

8.4.6.1               Matricea de decizie privind calitatea apei pentru apele de mare/ocen și apele de tranziție (de maree)

 

 

 

Sanitary Category

 

 

Excellent

Good

Poor

2 past results

E. coli <250

Enterococci <100

 

1

 

1

 

2

Last result

E. coli 250- 500

Enterococci 100-200

 

2

 

2

 

3

2 past results

E. coli 250 -500

Enterococci 100-200

 

2

 

3

 

3

Last result

E. coli >500

Enterococci >200

 

4

 

4

 

4

Table 4. Water Quality Decision Matrix for Sea/Ocean and Transitional (tidal) Waters

 

 

 

8.4.6.2             Elemente cheie pentru aprobarea locului de desfășurare în apele de tranziție

 

1

Excellent water quality:

E. coli <250cfu/100mL or Enterococci <100cfu/100mL with excellent/good sanitary inspection and no forecasted heavy rainfall.

2

Good water quality:

E. coli <250cfu/100mL or Enterococci <100cfu/mL with some deficiencies in sanitary inspection or forecasted heavy rainfall. OR

E. coli 250-500cfu/100mL or Enterococci 100-200cfu/mL with no deficiencies in sanitary inspection or no forecasted heavy rainfall.

3

Fair water quality:

E. coli 250-500cfu/100mL, Enterococci 100-200cfu/100mL with poor sanitary inspection and/or forecasted heavy rainfall.

4

Poor water quality:

E. coli >500cfu/100mL, Enterococci >200cfu/100mL with poor sanitary inspection and/or forecasted heavy rainfall.

Table 5. Key for Venue Suitability in Transitional Waters

 

 

 

8.4.6.3         Matrice de decizie privind calitatea apei pentru cursuri de apa  interioare

 

 

 

Sanitary Category

 

 

Excellent

Good

Poor

2 past results

E. coli <500 Enterococci <200

1

1

2

Last result

E. coli 500-1000

Enterococci 200-400

 

2

 

2

 

3

2 past results

E. coli 500 - 1000

Enterococci 200-400

 

2

 

3

 

3

last result

E. coli >1000

Enterococci >400

 

4

 

4

 

4

Table 6. Water Quality Decision Matrix for Inland Waterways 

 

 

8.4.6.4                Elemente cheie pentru aprobarea locului de desfășurare pentru cursuri de apa interioare

 

1

Excellent water quality:

E. coli <500cfu/100mL or Enterococci <200cfu/100mL with excellent/good sanitary inspection and no forecasted heavy rainfall.

2

Good water quality:

E. coli <500cfu/100mL or Enterococci <200cfu/mL with some deficiencies in sanitary inspection or forecasted heavy rainfall. OR

E. coli 500-1000cfu/100mL or Enterococci 200-400cfu/mL with no deficiencies in sanitary inspection or no forecasted heavy rainfall.

3

Fair water quality:

E. coli 500-1000cfu/100mL, Enterococci 200-400cfu/100mL with poor sanitary inspection and/or forecasted heavy rainfall.

4

Poor water quality:

E. coli >1000cfu/100mL, Enterococci >400cfu/100mL with poor sanitary inspection and/or forecasted heavy rainfall.

Table 7. Key for Venue Suitability for Inland Waterways

 

 

8.4.7                  Notă explicativă

 

            Din Matricele de decizie privind calitatea apei de mai sus, World Aquatics se așteaptă ca toate locurile de desfășurare a competițiilor de înot în ape

deschise să îndeplinească criteriile descrise la nivelul 1, ca fiind o calitate excelentă a apei.

                          Cu toate acestea, vor exista circumstanțe în care nivelul 2 (calitate bună a apei) poate fi, de asemenea, considerat acceptabil de sigur pentru competiție. Ca exemplu, un loc de desfășurare poate fi considerat nepotrivit doar după ploi abundente și reclasificat satisfăcător după "curățarea" apei sau atunci când deficiențele de salubritate, cum ar fi prezența resturilor, a pericolelor sau a contaminanților de suprafață, sunt eliminate fizic.

                          Toate deciziile privind reclasificarea locului de desfășurare a competiției revin comisiilor comune ale TOWSC și SMC sau persoanelor desemnate de

acestea, în colaborare cu medicul CO.

                          NOTĂ: Nivelurile de apă 3 și 4 sunt inacceptabile pentru World Aquatics pentru competiții sau antrenamente în condiții de siguranță.

 

RECUNOAȘTERE: Se recunoaște în mod special Declarația privind calitatea apei din World Triathlon (2019) și contribuțiile lui Sergio Migliorini și Thanos Nikopoulos la Matricea lor de calitate a apei pe care se bazează Matricele de decizie privind calitatea apei din World Aquatics.

 

 

REFERINTE

 

  • Hall V, Taye A, Walsh B, et al. 2017. A large outbreak of gastrointestinal illness at an open-water swimming event in the River Thames, London. Epidemiology and Infection 145: 1246-1255.
  • Joosten R, Sonder G, Parkkali S, et al. 2017. Risk factors in gastroenteritis associated with canal swimming in two cities in the Netherlands during the summer of 2015: a prospective study. PloS One 12: e0174732.
  • WHO Guidelines on Recreational Water Quality. Volume 1: coastal and fresh waters. Geneva: World Health Organisation; 2021. Licence: CC BY-NC-SA 3.0 IGO.
  • Cabelli VJ, Dufour AP, McCabe LJ, et al. 1982. Swimming associated gastroenteritis and water quality. Amer J Epidermiology 115:606-616.
  • New Zealand Ministry of Health. 2021. ESR Recreational Water Quality Guidelines Update. Wellington.

 

  • European Environment Agency. 2020. State of bathing water.

https//www.eea.europa.eu/themes/water/Europes-seas-and-coasts/assessments/state-of-bathing- water-3.

  • United States Environmental Protection Agency. 2013. Beach sanitary surveys.

http//www.epa.gov/beach-tech/beach-sanitary-surveys.

  • National Health and Medical Research Council. 2017. Guidelines for managing risks in recreational water. Canberra.
  • USEPA. 2017. Five-year review of 2012 recreational water quality criteria. Washington DC: United States Environmental Protection Agency. EPA 823 R 18 001.
  • Migliorini, S. 2019. World Triathlon Water Quality Statement.

9 IDENTIFICAREA CONCURENȚILOR ÎN TIMPUL CURSEI

9.1 Numerotarea concurenților

 

Numerotarea concurenților trebuie să apară pe brațele, partea superioară a spatelui și pe mâinile concurenților. Pe brațe, numerele trebuie să fie dispuse pe verticală. Pe partea superioară a spatelui și pe mâini, numerotarea se face pe orizontală. În cazul în care numerotarea brațelor și a spatelui se face cu un șablon de cerneală: 100 mm înălțime x 60 mm lățime.

Numerotarea mâinilor concurenților este permisă cu carioci de marcare. Pentru concurenții cu pielea mai închisă la culoare și cu costume umede pe tot corpul va fi necesar un marker alb.

 

10 REGULI DE SIGURANȚĂ ÎN APE DESCHISE

10.1                    Concept general

10.1.1                Acest regulament se aplică tuturor evenimentelor în ape deschise pe o distanță de 5 km sau mai mare, organizate de     World Aquatics, avand reguli stabilite de World Aquatics sau asupra cărora World Aquatics are control tehnic ("Competiții acoperite"). Aceste Regulamente vor spori și înlocui, după caz, regulamentele existente stabilite pentru evenimente specifice.

10.1.2.                Elementele critice ale prezentului regulament includ:

 

-  Prezentarea unui plan de siguranță specific pentru fiecare amplasament, în conformitate cu aceste reglementări, ca parte a procesului de aprobare a evenimentului;

-  Aprobarea planului de siguranță de către delegatul de siguranță al World Aquatics și de către delegatul medical al

World Aquatics ca o condiție pentru aprobarea evenimentului;

-  Delegatul de siguranță World Aquatics și delegatul medical ar trebui să vadă ambele planuri în prealabil și să colaboreze pentru a se asigura că ambele planuri se potrivesc acolo unde este necesar.

-  Numirea unui delegat de siguranță World Aquatics Safety Delegate care este independent de Federația membră gazdă și de Comitetul de organizare ("HMF/OC") pentru a se asigura că planul de siguranță aprobat și cerințele prezentului regulament sunt puse în aplicare în ziua cursei;

-  Autoritatea conferită oricui dintre delegatul mondial pentru siguranță acvatică, ofițerul de siguranță al HMF/OC, ofițerul medical sau arbitrul sef de a amâna, anula sau modifica un eveniment atunci când condițiile de siguranță o justifică;

-  Contabilizarea atentă a tuturor concurenților înainte, în timpul și după cursă pentru a se asigura că toți concurenții care încep cursa sunt contabilizați în momentul în care se retrag sau termină cursa;

-  Toți concurenții trebuie să fie observați în timpul cursei, astfel încât să se poata stabili  imediat atunci când un concurent este in dificultate sau își pierde cunoștința.

-  Trebuie să existe ajutor  imediat disponibil atunci când un concurent se află în dificultate; și

-  Trebuie să existe posibilitatea de resuscitare imediată disponibilă pentru a face față urgențelor medicale.

10.2                   Prezentarea unui plan de siguranță către World Aquatics

10.2.1            Pentru toate competițiile acoperite, HMF/OC pentru competiție trebuie să prezinte un plan de siguranță specific locului de

desfășurare  pentru aprobarea World Aquatics. Planul de siguranță respectiv trebuie să respecte toate cerințele din  prezentul regulament.

10.2.2            Fiecare plan de siguranță va fi analizat de către delegatul de siguranță al World Aquatics TOWSC, care va aproba,

modifica sau respinge planul de siguranță prezentat.

10.2.3            Nici o competiție acoperită care face obiectul prezentului regulament nu va fi sancționată sau aprobată de World Aquatics

fără un plan de siguranță aprobat.

10.2.4            Orice modificare a unui plan de siguranță aprobat, solicitată până la cinci zile înainte de cursă, trebuie aprobată de către Delegatul de siguranță al World Aquatics TOWSC, așa cum se prevede în partea a treia, articolul 10.2.2 de mai sus. Modificările la un plan de siguranță aprobat, necesare din cauza unor circumstanțe care nu depind de controlul HMF/OC, solicitate până la cinci zile înainte de cursă, sau necesare în alt mod pentru a proteja siguranța participanților, pot fi aprobate de către delegatul de siguranță World Aquatics numit de World Aquatics pentru cursă.

10.3                 Implementarea planului de siguranță în cadrul evenimentului.

10.3.1             Concomitent cu atribuirea unui eveniment, World Aquatics va numi un delegat de siguranță World Aquatics pentru fiecare competiție acoperită. Delegatul de siguranță World Aquatics va fi independent de HMF/OC. Delegatul de siguranță World Aquatics va fi responsabil în general pentru toate aspectele legate de siguranța participanților la competiție și va fi responsabil în mod special pentru a se asigura că planul de siguranță aprobat și acest regulament sunt respectate în timpul competiției.

10.3.2           HMF/OC va numi un ofițer de siguranță HMF/OC cu experiență în domeniul siguranței în ape deschise și o echipa de siguranță HMF/OC responsabil pentru organizarea și implementarea tuturor aspectelor de siguranță ale competiției. Echipa de siguranță a HMF/OC va include salvamari locali certificați cu experiență în ape deschise, care vor fi implicați în siguranța în timpul competiției.

10.3.4          Delegatul de siguranță al World Aquatics va inspecta locul de desfășurare a competiției și se va întâlni cu ofițerul de siguranță

al HMF/OC și cu echipajul de siguranță cu cel puțin trei zile înainte de începerea programată a competiției pentru a se asigura că planul de siguranță rămâne adecvat pentru a aborda condițiile de la locul de desfășurare a competiției și că au fost luate toate acțiunile necesare pentru a pune în aplicare planul de siguranță aprobat.

10.3.3          Delegatul de siguranță al World Aquatics are autoritatea de a modifica, amâna sau anula competiția ori de câte ori planul de

siguranță aprobat nu este pus în aplicare sau după cum este necesar pentru a proteja siguranța participanților. Ofițerul de siguranță al HMF/OC, ofițerul medical și arbitrul sef al cursei pot sfătui delegatul de siguranță World Aquatics cu privire la modificarea, amânarea sau anularea competiției.

10.4                  Planuri de siguranță și cerințe de punere în aplicare a siguranței cursei

          Fiecare plan de siguranță prevăzut de prezentul regulament trebuie să includă următoarele cerințe minime. Punerea în aplicare a acestor cerințe este obligatorie pentru fiecare competiție aflata sub jurisdictia WA.

10.4.1               Reuniunea liderilor de echipă/Sedinta tehnica

 

a)  Reprezentanții echipelor trebuie să participe la Reuniunea Liderilor de Echipă. În cazul în care un lider de echipă sau un reprezentant al echipei/concurentului nu poate participa la Reuniunea Liderilor de Echipă, concurentul trebuie să participe la o ședință specială de siguranță pentru a putea participa la cursă.

b)  Subiectele de siguranță care vor fi incluse în ședința tehnică includ:

-  explicarea traseului și a pericolelor de pe traseu

-  mareele, curenții sau alte condiții de apă

-  viața marină

-  condițiile meteorologice

-  temperatura apei

-  condițiile de calitate a apei

-  descrierea metodei prin care comitetul de siguranță va monitoriza înotătorii

-  amplasarea ambarcațiunilor de siguranță

-  descrierea asistenței medicale la fața locului și a disponibilității asistenței spitalicești

-  semnalul de ajutor - plutiți pe spate și ridicați mâna pentru asistență

-  planul de evacuare pentru eliberarea traseul de cursa, inclusiv descrierea semnalelor vizuale și sonore aferente

 

c) O scurtă ședință de informare privind siguranța înainte de cursă, obligatorie pentru toți concurenții, va avea loc cu putin timp înainte de cursă.

10.4.2                   Monitorizarea și salvarea înotătorilor

a)            Fiecare concurent se va afla sub observația directă a cel puțin unui membru al echipajului de siguranță sau arbitru HMF/OC în orice moment în timpul cursei. Configurația traseului va determina unde sunt poziționați observatorii Echipei de salvare pentru a observa concurenții. De exemplu, pe un traseu deschis, fără restricții fizice și în funcție de mărimea terenului, este ideal să existe o ambarcațiune de escortă cu un observator desemnat pentru a se asigura că fiecare concurent este monitorizat. Cu toate acestea, într-o competiție desfășurată într-un canal de canotaj îngust, nu ar fi practic să existe ambarcațiuni de escortă individuale pe traseu; mai degrabă, observatorii echipajului de siguranță al HMF/OC pot urmări concurenții mergând pe mal. În alte circumstanțe, poate fi de dorit ca observatorii echipajului de siguranță al HMF/OC să fie organizați pe zone.

Ori de câte ori este posibil, având în vedere configurația traseului, ambarcațiunile observatorilor Echipei de salvare HMF/OC (bărci sau caiace) trebuie să garanteze că toți concurenții separați de grupul de frunte sau de concurentul principal pot fi urmăriți direct de o barcă sau un caiac de siguranță. Ambarcațiunea de siguranță trebuie să urmărească concurentul sau grupul de concurenți la o distanță rezonabilă, astfel încât să permită o intervenție imediată în cazul în care este necesară o acțiune de siguranță.

b)            Trebuie să existe suficiente ambarcațiuni de siguranță sau ambarcațiuni de escortă amplasate pe traseu pentru a recunoaște imediat când un concurent se află în dificultate și pentru a iniția o actiune de salvare imediat după observarea sau notificarea că este necesară salvarea unui concurent. În cele mai multe configurații de traseu, trebuie să existe, de asemenea, ambarcațiuni de siguranță staționare amplasate la fiecare 400 de metri de-a lungul traseului, cu  personal         instruit pentru resuscitare cardio-respiratorie și echipament de salvare la bord. Pentru a realiza acest lucru, trebuie să existe suficiente puncte  de salvare stabilite de-a lungul traseului și un număr suficient de personal instruit în domeniul resuscitării cardio-respiratorii și al asistenței medicale în apropierea fiecărui concurent sau grup de concurenți.

10.4.3                Comunicarea de siguranță

a)            Delegatul de siguranță al World Aquatics și ofițerul de siguranță al HMF/OC trebuie să aibă acces instantaneu la comunicare bidirecțională cu: unul cu celălalt; toți membrii echipajului de siguranță al HMF/OC desemnați să observe concurenții; toate ambarcațiunile de siguranță; personalul de pe fiecare platformă de alimentare; medicul șef al

HMF/OC; arbitrul șef; și alți oficiali de cursă. Linia de comandă va fi după cum urmează: Delegatul de siguranță al World Aquatics comunica direct cu ofițerul de siguranță al HMF/OC, iar ofițerul de siguranță al HMF/OC comunica direct și va avea puterea absolută de a mobiliza toți salvamarii și personalul medical atunci când este necesar.

b)            Membrii echipajului de salvare desemnați să monitorizeze concurenții trebuie, de asemenea, să fie capabili să comunice instantaneu cu toate ambarcațiunile de siguranță.

c)             Sunt necesare stații radio cu două căi sau alte echipamente de comunicare cu un canal sau un număr rezervat pentru urgențe, iar un sistem de rezervă trebuie să fie, de asemenea, disponibil.

10.4.4               Numararea  competitorilor. 

a)            Fiecare concurent trebuie să aibă numărul de concurs marcat clar pe corp. Secretarul de cursă este responsabil de contabilizarea tuturor concurenților de la începutul cursei până când ultimul concurent a terminat cursa în siguranță. Pe măsură ce concurenții se retrag din cursă sau termină cursa, secretarul de cursă va bifa fiecare concurent de pe lista concurenților care au început cursa.

b)            Niciun concurent nu trebuie să iasă din cursă prin retragere, descalificare, terminarea cursei sau în alt mod - fără a se înregistra la secretarul de cursă.

c)             Toți concurenții trebuie să poarte, atunci când este disponibilă, orice tehnologie electronică de urmărire care poate fi necesară ca parte a planului de siguranță aprobat.

10.4.5.                Stații de hrănire

 a) Pentru competițiile acoperite cu o lungime mai mare de cinci kilometri, o stație de alimentare plutitoare sau staționară trebuie să fie disponibilă cel puțin la fiecare 2,5 kilometri.

10.4.6               Certificat de adecvare locală, inclusiv calitatea apei

a)            Traseul trebuie să se desfășoare în ape care sunt supuse doar unor curenți sau maree minore și trebuie să fie lipsite de obstacole periculoase, poluanți și viețuitoare marine periculoase.

b)            Un certificat de adecvare pentru utilizarea locului de desfășurare trebuie să fie emis în conformitate cu partea a treia, articolul 8.1.6.1 de mai sus. Certificatul furnizat în legătură cu aprobarea planului trebuie actualizat în termen de șaptezeci și două de ore de la data desfășurării cursei.

10.4.7               Temperatura apei

a)  Temperatura apei va fi măsurată înainte de cursă conform părții a treia, articolul 8.1.6.3 de mai sus.

b)  Temperatura apei va fi monitorizată conform prevederilor de mai sus la intervale de o oră în timpul cursei. Dacă temperatura apei scade sub 16°C sau depășește 31°C la oricare dintre intervalele de măsurare, temperatura apei va fi măsurată din nou peste 30 de minute și dacă și această măsurare este de asemenea sub 16°C sau depășește 31°C, cursa trebuie să fie oprită până când temperatura apei respectă această regulă.

 

10.4.8                 Serviciul medical

 

a) HMF/OC trebuie să numească în calitate de medic șef un medic cu experiență în furnizarea de asistență medicală în timpul evenimentelor de anduranță. Ceilalți membri ai echipei medicale a HMF/OC trebuie să includă un număr suficient de persoane cu pregătire medicală de urgență (asistență medicală de bază și resuscitare cardio-respiratorie) pentru a asigura personalul bărcilor de siguranță staționare și al punctului medical de la locul de desfășurare.

a)            Punctul medical de la fața locului trebuie să includă echipamente de urgență și de traumă de bază, un defibrilator și orice instalații de încălzire sau de răcire cerute de planul de siguranță aprobat.

b)            O ambulanță trebuie să fie disponibilă la fața locului sau la apel în termen de cinci minute de la locul de desfășurare a evenimentului. Se recomandă ca o ambulanță de rezervă să fie, de asemenea, disponibilă la fața locului sau de gardă în termen de 15 minute de la locul de desfășurare a evenimentului.

c)             În cazul în care timpul de deplasare cu ambulanța între locul de desfășurare a evenimentului și cel mai apropiat spital cu facilități de urgență este mai mare de o oră, atunci planul de siguranță trebuie să prevadă un transport cu elicopterul.

 

10.4.9                 Siguranța în timpul antrenamentului. Încălzirea înainte de cursă și revenirea după cursă

a) HMF/OC trebuie să asigure monitorizarea siguranței pe traseu în timpul orelor de antrenament  stabilite. Niciun concurent nu este autorizat să intre pe traseu în timpul antrenamentelor fără o ambarcațiune de escortă. Monitorizarea concurenților de către observatorii echipajului de siguranță al HMF/OC trebuie să aibă loc, de asemenea, în timpul încălzirii dinaintea cursei și al încălzirii de după cursă.

 

10.4.9                Planul de evacuare a traseului

 

a) Fiecare plan de siguranță trebuie să includă un plan de evacuare de pe traseu pentru a scoate rapid toți concurenții și personalul de cursă de pe apă și pentru a-i pune în siguranță în situații de urgență.

10 ANEXE

10.5 Anexa 1 – Circuit de inot in ape deschise

 

 

 

10.6                       2                               Pozitionarea barcilor de suport

 

 

10.7                                    3                             Platforme si balize

 

 

10.8                       4                              Porti de sosire si porti intermediare

 

 

 

11.5                                 Anexa 5 – Diagrama – Camera control cronometraj